Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 4 september 2013

Oefenparadijs voor vogelfotografen - deel 3


Het Parc ornithologique de Pont de Gau ligt in de Camargue.
Dan mogen deze dieren natuurlijk niet ontbreken:


 De beroemde wilde witte paarden


Naar wat ik inmiddels begrepen heb, niet zo heel wild meer. Er lopen er wel veel vrij rond, maar ze hebben allemaal een eigenaar en zijn gebrandmerkt. Halfwild, noemen ze dat.

In het park was nog een ander zoogdier goed te zien:

De beverrat. Dat is géén rat en ook geen bever.
Dat hij deze naam gekregen heeft, is toch niet zo vreemd, want hij lijkt uiterlijk wel heel erg op een bever, is echter half zo groot en heeft een ronde staart, zoals een rat.

Het is heel leuk om ze in het water bezig te zien. Met hun voorpoten maken ze vaak een soort omgekeerde schoolslag; ik denk dat ze zo het voedsel naar hun mond brengen. Het lijkt wel of ze handen hebben waar ze mee eten. Net als echte bevers, eigenlijk.


Het zijn exoten, begin vorige eeuw zijn ze vanuit Zuid Amerika in Zuid Europa terechtgekomen, waar ze het blijkbaar wel naar hun zin hebben.


 In Nederland leven er ook een aantal, maar hier worden ze bestreden omdat ze de dijken beschadigen. Toen ik op google info zocht, vond ik ze vaak in één adem genoemd met muskusratten.
Jammer, ik vond deze eerste kennismaking heel aangenaam.


Tegen de avond zag ik er één lekker gras grazen bij het speelterreintje.

Terug naar de vogels. 




Tegen de schemering zagen we deze aankomen:

 
 Thuis vonden we uit dat dit een kwak moet zijn.

En dan de blauwe reiger nog een keer. Vanuit een kijkhut, op een paar meter afstand, zag ik deze mooi in het avondzonnetje staan. Vervolgens begon hij aan een poetsbeurt.




 Na drie blogs "Oefenparadijs" zal het duidelijk zijn dat wij hier twee dagen werkelijk volop hebben genoten van al het moois en bijzonders dat hier te zien was.
Hopelijk vond je het leuk om even met ons mee te kijken.

In de afsluitende foto toch nog even wat flamingo's:


2 opmerkingen:

  1. Hai Corrie,

    Heerlijke series om zo te bekijken, met ook nog eens een aantal prachtige soorten. Vooral de kwak, koereiger en de beverrat zin erg mooi om te zien en je hebt ze er ook nog eens prachtig opstaan. prachtig.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste René,
      Dank je wel voor dit commentaar. Het is wel heel leuk om complimenten te krijgen van iemand die zelf zulke schitterende platen weet te schieten.
      Hartelijke groet, Corrie

      Verwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.