Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

donderdag 10 oktober 2013

Hof van Twente - Avondzon

In mijn vorige blog beschreef ik al de zaterdagmiddag van ons bezoek aan het Hof van Twente. Voor mij een eerste kennismaking met deze mooie streek in een zonovergoten setting. Tegen de avond viel ons tijdens het rijden deze boom op.  Wat zit daar nu aan? Elfenbankje? > Nee, Nathalie leert mij dat het een zwavelzwam is.
We stopten en de boom bleek rondom van deze zwammen te hebben. De laagstaande zon streek hier vanaf de zijkant langs. Wat gaf dat een mooie gloed. Ik heb uitgebreid om de boom heen gecirkeld.

















Nog wat verder in de avond, op zoek naar een plek om de zonsondergang te fotograferen, kwamen we langs een smal stukje vrij open bos. Daar speelde de zon doorheen en wierp er haar oranjegele gloed overheen. In het echt spectaculairder dan op de foto's, maar toch...





En toen verdween de zon achter de bomen...



 

Een waardige afsluiting van deze mooie dag.

7 opmerkingen:

  1. Een heerlijke blog om te bekijken, heel sfeervolle foto's met dat mooie licht! H groet, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Corrie,

    Prachtige reportage zeg. De foto van de bomenlaan en de laatste 4 zijn voor mij de mooiste van de hele serie.
    Dat blauw, en in de laatste 2 foto's dat goud komen schitterend tot leven.

    Groetjes,
    Rene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die avondzon bezorgde jou prachtig licht zeg, vooral de zonsondergang vind ik erg mooi, maar ook het licht door het bos is heel mooi.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi licht, en daardoor prachtige warme kleuren.
    Goed bezig Corry!

    Groetjes en fijn weekend
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige blog.
    warme kleuren op de zwavelzwam :)
    schitterende zonsondergang, genieten!
    fijn weekend, groetjes,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nathalie,
      Dank voor je informatie. Zwavelzwam - leuk om dat te weten. Zal dat op mijn blog ook wijzigen. Ik kwam er met googelen niet achter. Ik wens jou ook een fijn weekend verder.
      Hartelijke groet, Corrie

      Verwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.