Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 27 november 2013

Nog even zwammen


Er liggen van vorige maand nog wat paddofoto's die ik graag wil laten zien.
Hierboven het hek langs de bovenkant bij de trap naar één van de hoogste duinen in ons land - 54 m hoog - in de Schoorlse duinen. Aan een dwarsbalk groeiden elfenbankjes, een mooi plekje voor de elfen om uit te rusten: kunnen ze van bovenaf genieten van het uitzicht over het bos.




Aan de onderkant waren deze bijzondere kleuren te zien:




Ik liep daar vooral door dennenbos. Maar enkele "begin van de herfst"-blaadjes heb ik nog wel kunnen vinden.




En de volgende zwammen, die hier naamloos blijven:




Even binnengluren:






Ook nog met de groothoek:




De volgende vond ik in het gras. 
Vaak zitten dennennaalden, takjes en grassprietjes danig in de weg als je wil fotograferen, maar dit grassprietje loopt mooi in lijn mee:


Tot zover het paddoseizoen. Jeetje, wat heb ik veel geleerd. Volgend jaar verder!



Iedereen hartelijk dank voor de leuke reacties op mijn bericht 
"Het laatste uurtje zonlicht".



5 opmerkingen:

  1. Heel mooi blog met paddo's. Ik heb er ook nog tig dus je kan ze nog makkelijk plaatsen hoor. Foto 5 (de rode houtzwam met die guttatiedruppels) is ook prachtig om te zien.
    Heerlijke herfstkleuren.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie van de zwammen Corrie, de eerste en de derde vind ik samen met de rode houtzwam met de druppels het allermooist.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love the way the light falls on the leaves.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk blogje, met zwammen en mooie herfstkleuren.
    die zullen nu toch echt allemaal weggewaaid zijn, na die harde wind van vandaag :-(
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie herfstkleuren Corrie! :-)
    en ook weer creatieve foto's van zwammen.
    leuk gedaan!!!
    groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.