Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

maandag 24 februari 2014

Lente in de lucht





Geïnspireerd door de blogs met vrolijke lentebloemen die de laatste tijd al verschenen, en door het feit dat zondag de zon volop bleef schijnen en 's middags de wind ook nog wat ging liggen, besloot ik om ook maar eens op zoek te gaan naar sneeuwklokjes en krokussen.






Die waren natuurlijk ook hier in de buurt langs de slootkanten volop te vinden.
Vergezeld door veel grassprieten en ander groen.




Zonder macrolens en ook niet de mogelijkheid om het diafragma echt flink open te zetten, moest ik iets anders verzinnen om een beetje creatief met deze bloemen aan de gang te gaan.




Dus op stap met een spiegeltje en thuis veel snijden met Lightroom
(meer wegsnijden dan bijsnijden).




Maar zo kwam ook de stralend blauwe lucht in beeld;
ik word eigenlijk wel vrolijk van deze kleurencombinatie.






Het voelde zondag al heerlijk als lente.
('s middags, in de ochtend was het door de harde, 
koude wind een ander verhaal).

Nu was het fantastisch om in de warme zonnestralen  
lekker met de bloemetjes bezig te zijn.





Krokussen had ik ook gevonden - 
en in eerste instantie had ik de foto's hier ook tussen geplaatst, 
maar ik vond de afwisseling van de kleuren toch niet zo mooi. 
Dit blog blijft in groen-wit-blauw.
Voor het vrolijk, frisse lentegevoel.





Van mij mag het heeeeeel lang lente blijven.



Op Verwondering in Afrika staat een berichtje over zwaluwen.



9 opmerkingen:

  1. Dat heb je heel creatief gedaan en opgelost, Corrie. Je hebt er een mooie serie van gemaakt. Zo makkelijk zijn die bloemen nog niet. Vooral 7, 8 en 9 vind ik goed geslaagd. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Ondanks de wind toch zeer mooie opnames. Zoals foto 5 en 7, die ik erg mooi vind.
    Dit proeft naar de lente!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Corrie,

    Heel mooi gespeeld met standpunten en met het licht.
    Nu krijg je veel meer dan alleen maar registratiefoto's.
    Erg knap gedaan en zeer goed nagedacht.
    Top.

    groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. creatief mee omgegaan Corrie, knap gedaan!
    de kleuren wit-groen-blauw vind ik echt geweldig.
    foto 8,9 en 10 zijn mijn favorieten :-)
    groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige serie van de sneeuwklokjes Corrie, mooi zo tegen de blauwe lucht.
    Fijn weekend, gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie lage standpunten! Dit belooft nog wat voor de rest van de lente. Erg mooi gedaan.
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel fijne kleurcombinatie met die mooie blauwe lucht, leuk perspectief ook in sommige foto's. Ook zonder macrolens kan je nog best mooie close-up maken. Goed gedaan vind ik.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi de sneeuwklokjes tegen de blauwe lucht. Lente-achtiger kan het bijna niet. Mooie serie Corrie.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De lente zit zeker in de lucht Corrie en dat laat je ook heel goed zien.
    Deze sneeuwklokjes zijn mooie items. Foto 2 en 5 zijn mijn favorieten in deze serie.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.