Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 6 juli 2016

Hollands halfuurtje





Water, weilanden, koeien en Hollandse luchten...




Zonsopkomst in de polder, afgelopen zondag.












 

Enneh... ook Hollands: na de laatste foto kwam er 
plotseling een fikse bak water naar beneden.
De camera, die ik los had meegenomen, 
kon gelukkig goed schuilen onder mijn regenjack.
Na vijf minuten was 't ook weer over.




Hartelijk dank voor jullie leuke reacties op het voorgaande blog
met lentekleurtjes.


 

10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige, oer Hollandse foto's! Echt genieten. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie.

    Genieten is dit, van je prachtige foto's van dit puur Hollandse tafereel.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps, dat is mooi!!!!
    foto 4, 5, en 8, daar werd ik helemaal stil van. Zo mooi kan het zijn in het Nederlandse landschap. Jacob van Ruysdael zou er euforisch van raken ;-).Ik ook, maar ik hoef ze niet te schilderen... Fantastische platen! En gelukkig is je camera droog gebleven.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie,
    Wat zijn dit mooie opnames. Echt super deze mooie landschappen met die schitterende luchten erboven. Een hele puike serie!! Knap gedaan.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, dat gouden licht van de vroege morgen. Wat een kleuren in de lucht. En de wolken zijn dan nog dat extra's die het tot dit soort Hollandse sfeerplaatjes maakt.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heerlijk ons eigen Hollands landschap, mooi vastgelegd Corrie. En knap zo vroeg op, pffff. De laatste foto steelt de show voor mij. Ik moet bij 'ons polderlandschap' eigenlijk altijd denken aan Marsman: 'Denkend aan Holland...'. Pracht blog!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    Verbazingwekkend wat licht voor invloed kan hebben op je foto's. Het levert je zo een aantal bijzondere plaatjes op.
    Het loont wel om er op het juiste moment te zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat een mooie sfeerfoto's Corrie, erg mooi om te zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend Corrie!!! Dat licht is werkelijk goud wat daar straalt. Ik vind deze foto's echte natuurlijke 'juweeltjes". Vooral de laatste foto is fantastisch!
    Hartelijke groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Corrie,

    Tsjonge, wat een prachtige serie foto's zeg.
    De eerste en de laatste zijn helemaal super. De ochtend en avond zijn gewoon de beste momenten voor het maken van foto's. Zulk mooi licht kun je overdag wel vergeten.
    Heerlijke serie!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.