Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 2 juli 2014

HBN Fotohut Lemele - deel 2





Het vervolg van onze superdag in Han Bouwmeesters 
fotohut nr. 3 in Lemele.  Een zanglijster kwam op bezoek.





Gevolgd door iets soortgelijks, maar dan veel-en-veel kleiner.




Een pieper. Zo te zien nog vrij jong.
In ieder geval had hij heel veel plezier in het badderen;
ik heb genoten van het heerlijke, quasi-woeste koppie.




Tussendoor goed wapperen met alle veren:







En dan weer het zwembad in.




Tijd voor wat kleur. Een putter.




Groenlingen






Ook een fitis kwam langs...


 

en wilde wel even bevallig langs het zwembad poseren. 
 

 

Een jong vinkje zorgde voor het volgende badderspektakel.




En plons...











Even uitschudden en dan nog een keer...







 


Nog een plaatje van een bonte specht (want ze zijn zo mooi):



Een vink




Tot slot nog iets dat wel een tropische verrassing leek:







Wat een on-nederlandse kleur heeft de geelgors.
Hij is echt felgeel. Prachtig.





Zoals ik aan het begin van het vorige bericht al had gezegd: 
deze vrijdag de 13e was voor ons een topdag. De meeste van 
deze prachtige vogels hadden wij nooit eerder in 't echt gezien. 
We hebben ons verbaasd over de prachtige kleuren.

Verder hebben we enorm genoten van al het gebadder.
 Zó leuk om te zien.




Dank voor de reacties op het vorige blog over de fotohut in Lemele.


11 opmerkingen:

  1. Ook deze mogen er zijn Coby.
    Dat is de moeite toch wel waard om daar te gaan zitten.
    Wat veel soorten had je weer voor de lens.
    Dit is genieten en zeker als je ze in het echie ziet.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie, Bij het eerste deel heb ik je jaloersmakende mooie platen al bewonderd, en tjonge, tjonge, deel 2 is ook al zo prachtig. Wat veel soorten heb je gezien!! De Geelgors is wel het kersje op de taart hoor, maar de badgasten zijn leuk, grappig en schitterend. Wat had je een TOP-dag in de hut.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The Thrush is quite alert and seems to hears your clics!! LOL!
    Another very lively set of pictures!
    And what fun it is to observe the actions and interactions of the species!
    Brilliant!
    Keep well!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige serie, Corrie!
    Leuk al dat gebadder... :-))
    Lieve groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie serie! Leuk die wassende vogeltjes.
    Foto 24 vind ik erg mooi
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,
    Jullie hebben het daar wel getroffen met zoveel soorten. Ook al heb ik ze allemaal ooit gezien, de geelgors heb ik nog nooit op de foto gekregen.
    Je maakt een goede reclame voor de hut!
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Corrie ik ben nog nooit in een hut geweest maar ik zie dat er daar veel te beleven is !!
    Prachtig om daar te zijn en alles vast te leggen waar je zo van houd !!
    Heel mooi hoor !
    deel 1 en deel 2 toppppppppp !
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk al deze vogeltjes. Bovendien zijn de hutten van Han ook altijd zeer succesvol. Je hebt weer hele mooie platen gemaakt Corrie en ook heel divers. Die geelgors vind ik echt super om te zien en inderdaad helemaal knal en knalgeel!
    Hartelijke groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Corrie,

    Leuk dat je het zo naar je zin gehad hebt en dat je ook nog eens zulke mooie soorten hebt mogen fotograferen. Vooral de foto van de vink en de geelgors vind ik erg mooi. Niet zozeer kwalitatief (want de hele serie is prachtig) maar meer omdat die twee soorten samen op 1 foto staan. Ze steken zo mooi tegen elkaar af. Prachtige serie soorten en dito foto's.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke serie Corrie. Die hut is top, ik was er 's winters en dan heb je ook weer andere soorten maar deels ook de soorten die jij gezien hebt. Prachtig hè die Geelgors, schitterend vogeltje, leuk dat je hem hebt kunnen fotograferen. Heel mooi ook de Putter, de Groenlingen en de Grote Bonte Specht, erg fraai met die mooi gevormde stronk.

    Over de soorten, de grote lijster is een zanglijster ;-). Je kunt beide soorten onderscheiden doordat een Grote lijster echt ronde vlekjes heeft op zijn borst/buik en een een zanglijster pijlpuntvormige vlekjes zoals die op jouw foto's te zien zijn. Ook heeft een Grote lijster lichte wangen.
    De kleinere versie is een pieper, zeer waarschijnlijk een boompieper, ik denk een lichte wenkbrauwstreep te zien maar door de nattigheid durf ik graspieper niet helemaal uit te sluiten. De vogel heeft witte buitenste staartpennen, dat heeft een zanglijster niet. Lastig hè!?
    Vogels determineren best moeilijk dus is het logisch dat je bij op elkaar lijkende soorten in de war raakt maar ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne,
      je helpt me hiermee zeker op weg. Het is geen fijn gevoel dat we het blijkbaar niet goed uitgezocht hadden. Maar door jouw correcties leren we weer wat bij. En wat natuur betreft ... ik ben al veel verder dan een paar jaar geleden, maar er valt ook nog héél veel te leren. Dus dankjewel. Ik zal het in de tekst veranderen.
      Hartelijke groet, Corrie

      Verwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.