Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

woensdag 13 juli 2016

Nogal rood






Donkerrode tijgerlelies - alstroemeria.




Zo'n prachtige bos stond er op tafel. Ik kon mijn ogen
er niet vandaan halen en vond dat ik iets moest doen
met deze prachtige bloemen.




In de namiddag heb ik de bos buiten in het zonnetje gezet.
Zó mooi als de zon door de bloemblaadjes schijnt.
Rood is dan een moeilijke kleur, maar omdat de bloemen 
heel donkerrood waren, bleef er met zon dit mooie rood over.




Ik ben er zoveel mogelijk ín gedoken.












 Ik kan zó genieten van het mooie licht en
de vormen en kleurtjes die je dan door de 
macrolens ziet.





Als je je afvraagt hoe dat zit met die zon en
een bos bloemen die niet omwaait:
de foto's zijn in mei gemaakt.






Dank voor jullie enthousiaste reacties op de Hollandse beelden 
van het voorgaande blog.
 



8 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie,
    Wat een prachtige opnames!! Schitterend die knal rode kleuren. Mooi ook hoe je bij bepaalde foto's een mooi klein detail hebt gefotografeerd zoals foto's 7, 9 en 10. Erg mooi!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie.

    Wat een mooie foto's heb je genomen van deze rode bloemen.
    Prachtig om te zien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great macro work with very interesting images.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, mooi rood is niet.... Prachtige kleur en prachtige bloemen. .Ze gaan ook zo lekker lang mee op de vaas.Je hebt wel lef om zo het rood te benadrukken, vind ik. Hele mooie serie foto's. Vooral foto 7 en 11 zijn niet alleen mooi maar ook boeiend!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi rood blogje Corry.
    Foto nr.7 vind ik de mooiste van al.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corrie,
    Je hebt niet overdreven. Rood, en niet zo'n klein beetje ook. Eigenlijk moet je hier 'Rood" van Marco Borsato bij draaien. Met je macrolens duik je in een soms onverwachte wereld. Je laat hier in ieder geval een aantal prachtige voorbeelden van zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oef, heftige serie! Ik wist niet dat de kleur rood zó indringend kon zijn. Interessante "studie"! Gr Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Corrie,
    wat is dit onwijs mooi!!!
    De hele serie komt echt prachtig en heel sfeervol over. Ik kan hier dus geen favo aanwijzen want dat zijn ze nl allemaal maar toch haal ik er eentje even naar voren en dat is foto 7. Wat een mooie uitstraling heeft deze en wat is deze mooi vereeuwigd. Mijn complimenten.
    Hartelijke groet,. Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.