Kijken en nog eens kijken - dat doe je als je met een camera op stap bent.
Ik verwonder me steeds meer over wat er in de natuur te zien is en probeer dat zo mooi mogelijk vast te leggen.
Leuk dat je mee wil kijken op dit fotoblog - ik hoop dat je er plezier aan beleeft.

Klik op een afbeelding om de foto's in de lightbox te zien - groter en beter van kwaliteit.

dinsdag 30 januari 2018

Krugerpark - 4



Another brandnew day in the parc...







Swainsons frankolijn





Kleine papegaai




Dit zijn weer Chapmans zebra's, met een bruin streepje extra.









Bisschopsooievaar of wolly necked stork





Het lijkt wel of deze struisvogel charmant staat te poseren voor de camera.
Rode lipstick op de bek en het rokje hoog opgetrokken om die
mooie dijbenen te laten zien. 
Maar eh... die met zwarte veren zijn de mannen.




Hij stak de weg over en begon te rennen in tegenlicht.





En dan nog eens zazu, omringd met bling-bling bokehbollen.






Steenbok? Bij deze naam keek ik vreemd op, 
want van steenbokken had ik een ander beeld dan ik hier zag.




Deze kleine antilope heet in het Afrikaans: steenbokkie;
in het Nederlands: steenbokantilope. Zo genoemd omdat ze tussen het riet zó stil kunnen liggen, 
dat het lijkt of er een steen ligt. Voor zo'n klein dier is camouflage natuurlijk erg belangrijk.
Maar stil hebben we deze niet zien liggen. 





Hij bewoog heel behoedzaam terwijl hij een maaltje bij elkaar zocht tussen het hoge riet.
Zo'n leuk dier om te zien. Met ogen ... Bambi is er jaloers op.





Hij gaf ons de kans om hem heel lang te bekijken en volgen.









Nu even de andere kant opkijken.





Zomaar gelukt!! Visarend in de vlucht.








Dit was geweldig om te zien.
Een kudde mannen-koedoes was aan het eten onder en van een knots van een boom langs de rivier. 




De boom beschermt de koedoes tegen de felle zon.
Dat is natuurlijk ook erg fijn voor de foto's.





Dit vind ik zo'n mooie houding.
Die nek gestrekt en die prachtige hoorns erlangs.




Giraffen en lentebloesem






Luipaarden zijn erg goed in onzichtbaar zijn.
We zagen er één van heel ver. 
Zo ver, dat ik niet eens geprobeerd heb daar een foto van te maken.
Toen zat er een luipaard in een boom; het was bijna avond; er was nog maar weinig licht.
We wisten dat hij er zat (er stonden al een aantal auto's omheen),
maar dan nog duurde het een poos voor ik iets zag:


 


Ze verschuilen zich graag tussen struiken.




De laatste dag, we waren bijna het park uit; melding van een luipaard. 
Aan het aantal auto's konden we snel zien waar we moesten zijn. 
En dan nog heb ik 'm niet helemaal zonder takken ervoor,
maar: ik heb 'm.





Het was dus niet echt de safari van de grote roofdieren.
Leeuwen hebben we wél gezien, verschillende keren, maar niet echt van lekker dichtbij. Ik heb daar geen aansprekende foto's van kunnen maken. Sommigen, met van die hele lange toeters, is dat wel gelukt. Misschien was ik wat dat betreft ook wel wat verwend in het verleden. Over onze eerste ontmoeting met leeuwen heb ik eerder een blog gemaakt in Verwondering in Afrika. Klik op de volgende link als je zin hebt in nog meer wildlife:


Met deze serie heb ik hopelijk laten zien dat er ook naast de spectaculaire roofdieren nog genoeg te zien en genieten valt. 
En dan heb ik de olifanten nog bewaard voor een apart blogje. 
 





11 opmerkingen:

  1. Hoi Corrie.

    Dit is echt mooi zoveel als jij hebt gezien en ons laat meegenieten.
    Puur natuur en dieren die zo mooi zijn.
    Super Corrie dat je ons mee laat kijken.
    Thanks.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corrie,
    Wat is dit bijzonder mooi. Prachtige foto's heb je daar weten te maken.
    Echt fantastisch al deze dieren. Grappig ook dat kleine steenbokantilope op foto 16, wat een oortjes..hihi...!! Die giraffes zo samen (24 en 25) zijn ook erg mooi genomen. Grappig ook met die snoepende vogel in zijn hals. En dan ook nog die panter gezien, super!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corrie,
    Opnieuw een aansprekend verslag met prachtige platen. Vooral de struisvogel en koedoe vind ik geweldig. Van het steenbokje en de geelsnaveltok heb je ook al prachtige platen kunnen maken. Maar ook de rest heb ik met plezier bekeken. Een luipaard op de plaat is als een kers op de taart, want het gebeurt niet zo vaak dat je een luipaard ziet. Een visarend in de lucht en nog scherp ook is een prestatie op zich. Kortom, het was weer even in gedachten naar Afrika en flink genieten.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zul je daar genoten hebben Corry.
    Doe ik van je foto's, prachtig.

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A series of photographs illustrating the classic, timeless and unique quality of Africa.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meteen de openingsfoto is al om te watertanden! En dan gaat het gewoon door, Zazu met bokeh, een prachtig Steenbokkie, wat een mooi diertje is dat zeg. En dan de Koedoes, imposant die hoorns zo mooi. Gaaf ook de Visarend in vlucht maar ook de kale boom tegen de blauwe lucht. Wat een superreis zeg.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corrie,
    Je begint gelijk goed met een prachtige Giraf in de morgen, goedemorgen!!!
    En wat heb je mooie verslagen gemaakt en veel mooie beesten gezien, wat een vakantie! Wat is die Swainsons frankolijn een prachtige vogel!! De zebra's met een extra bruin streepjes, supergave foto's, het steenbokkie, wat een snoesje, die heb je ook prachtig geplaat hoor.De rennende struisvogel, dat is ook een leuke! En die zazu met bokehbubbels, ik moest er om lachen. Een visarend in vlucht en een schitterrende blauwe lucht met een wolkenstreepje, prachtig. De Koedoes in de schaduw, wat zijn ze mooi met die fijne tekening op hun vacht. Mooi licht, super foto's Voorlopig heb je wel een luipaard op de foto en hij ligt daar heel natuurlijk een beetje gecamoufleerd ;-)
    Heerlijke post en de olifanten komen nog?
    Pffft lekker!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een mooi beeldverslag van wat jullie daar allemaal gezien hebben. Ondanks dat de leeuwen niet mee wilden werken toch een behoorlijke opbrengst. De openingsfoto is voor mij ook meteen de mooiste van dit blog. Een super sfeervolle plaat.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Corrie,

    Schitterend beeldverslag weer. Wat zal je daar genoten hebben. Het spat er in ieder geval vanaf. Nummer 24....... Een superfoto, groot afdrukken en een mooi plekje in je huis geven. Wat een prachtige foto is dat. Afrika in optima forma.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alweer zo'n geweldige serie. Prachtige beelden van de zebra's en giraffen, maar wat is dat steenbokkie een leuk beestje, die is echt mijn favoriet. Ook mooie kleurrijke vogels die met hun gekleurde snavel wel opvallen in het bruine gras.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely photos of the Kruger park fauna,
    I remember them well especially the beautiful Kudu absent in Kenya unfortunately.
    You must have enjoyed yourself tremendously, this park is a wonder!
    Keep well and enjoy afternoon :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor je bezoek en leuk dat je de moeite neemt om te reageren.